mandag den 8. april 2013

Det er ingen hemmelighed

Jeg har rigtig rigtig længe ønsket mig et drivhus - sådan et fint lille et jeg kan sidde i og sysle og få lys og sol.

Til sidst var manden mør - smiler, sidste år sagde han: "næste år må du få et drivhus" - jeg har glædet mig så vildt.

I februar var vi rundt og kigge drivhuse, for det lille som jeg ønskede var ikke godt nok til manden min, nej det skulle være et ordentlig et og stort skulle det også være.

Indkøbt er det, nu kommer så det værste, der skal graves, køres jord væk, støbes, lægges fliser, samles opsættes osv. Uha en uoverskuelig ting for os.

Manden min har det meste af påsken gravet jord af.


Lige der hvor vi har en græsbakke, vil vi gerne have drivhuset til at stå, så ingen vej udenom, en masse jord skal væk.


Noget bliver "bare flyttet" da køkkenhaven også udvides lidt.

Der er lang vej endnu, men selve fliser, sokkel osv. det må vi desværre have hjælp til, så der går jeg og venter på tilbud.

Hvor jeg bare glæder mig til at kunne sidde og drive den af i drivhuset, som skal være orangeri, (betyder fliser i hele drivhuset)

Kan næsten ikke vente......

følg mig på bloglovin.

8 kommentarer:

  1. Glæd dig ;-) Vi kalder vores for driverhus og er meget glade det.
    mvh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Perfekt med et drivhus :o)
    det kan vist kun blive til glæde.

    SvarSlet
  3. Aaj, hvor skønt for jer. Vil glæde mig til at følge projektet på bloggen.
    God dag.
    kh pia

    SvarSlet
  4. Rigtig god fornøjelse med drivhuset. Det er et stort arbejde, inden det står klar til brug. Men det er hele arbejdet værd bagefter. Skulle jeg gøre vores drivhús om. ville jeg også lægge fliser overalt. Jeg har alligevel selvvandskasser stående. Det er bare så hyggeligt at sidde derude og nørkle, starte og slutte udesæsonen lidt senere end ellers.
    Glæd dig :-).
    Kh
    Anne-Mette

    SvarSlet
  5. Lyder skønt med et drivhus, jeg har længe sukket efter et, og manden min har da også snakket om at bygge et til mig, for ingen af dem der kan købes for de penge vi har er gode nok siger han, men indtil videre er det altså kun blevet ved snakken, men hvad det kommer vel nok en dag :-)

    SvarSlet
  6. Det var da en dejligt ting og en skøn mand du har :-) Så skønt at følge processen og ikke mindst vide hvad man spiser :))
    Rigtig fin blog og indlæg, håber du har lyst til at tage t kig forbi mig. Rigtig fin aften :-)
    Mange hilsener Tina OddStyle

    SvarSlet
  7. Det kan i glæde jer til at få færdigt, det er skønt med en "udestue" til at forlænge sommeren med.
    Hanne

    SvarSlet
  8. Bliver da super fedt. Jeg glæder mig også til at skulle indtage vores. Det fulgte jo med vores nye hus :-)

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.