søndag den 12. februar 2012

Geocaching - Odense Å

Manden min og jeg geocacher.

At geocache er at finde skatte ude i naturen via en gps og koordinater.

Se evt.her.

I dag skulle sønnen spille volleykamp i Hvidovre (måske han er på DR sporten lidt senere i aften) Datteren skulle sidde sekretær i hendes klub, så manden min og jeg havde eftermiddagen fri.

Det fine vejr gjorde, at vi ville ud og gå en god tur og samtidigt gerne logge et par cache - vi er tæt på at have taget 3200, ville gerne have nået det idag, men det blev det ikke, men det gør det næste gang.

Turen gik først til Frederiksbroen og derefter en dejlig tur langs åen, et sted vi ikke har gået før.


Sjove blyanter det stod på vores vej.


Odense Å med is på åen, faktisk kan man slet ikke se det er en å.



Her løb vandet temmelig kraftigt i den ene side, mens den anden side af åen var hel frossen.

Her ledes der efter cachen.

Det gode ved Geocaching er netop at man kommer ud og ser rigtig mange ting man nok aldrig har set før og heller ikke ville komme der hvis det ikke var fordi man var på jagt efter en skat.

En sport som varmt kan anbefales, og en god måde at få voksne, børn og hunde ud og blive luftet og få gode oplevelser sammen.

6 kommentarer:

  1. Dejlige billeder du viser!!
    Hvis min "form" var bedre, ville jeg også begynde at geocache, for som du selv siger så ser man en masse smukke steder, man måske ikke har set før.
    Jeg tror faktisk også at Bæstet ville synes det var en god ide.
    Kram Hanne

    SvarSlet
  2. Rigtig flotte billeder du har taget. De fanger årstiden godt.

    SvarSlet
  3. det lyder som en rigtig sjov måde at bruge naturen på ..
    i øvrigt er det en rigtig fin header du har på din blog - man bliver helt forårsglad af alle de forårsblomster :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder - det var da ellers ikke så lidt med de 3200.. :-)

    SvarSlet
  5. Smukke billeder.
    Jeg bruger naturen dagligt og ville dø indeni,
    hvis jeg ikke længere kunne det.
    Med glimt i øjet kalder jeg også mig selv for kratlusker,
    da jeg i 3 af årstiderne ofte har min sankekurv med.
    Elsker at spise naturen og bruge af dets gavmildhed
    i mange former til mange ting.

    Men helt sikkert er det en god måde at opleve på sammen,
    når der jagtes skatte i en eller anden form.

    SvarSlet
  6. Ja menlig en dejlig måde og en undskyldning for at komme ud i naturen en tur. Jeg selv har kun fundet 587 caches indtil videre.
    Mange hilsner fra 9na C

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.