torsdag den 1. september 2011

Måske jeg har gang i for meget??

Blomster på en græsmark - patchworkblomster lavet i str. 1 inch, startede som bedstemors swap, men nu laver jeg kun blomster selv.

Så er der lillepigens sengetæppe som jeg er ved at quilte

 M&M's månedstæppe, der har jeg klippet og skåret til den nye måned

Stjerner, skal blive til et sengetæppe til soveværelset.

Nå, ja så har jeg også gang i en taske, en høne, planer om nogle ugler som skal op og hænge, noget strikketøj, hækletøj osv.

Måske jeg simpelthen har gang i for meget, for synes helt luften er gået af ballonen, eller måske det er fordi jeg går med migræne, hovedpine, migræne, hovedpine, ja sådan har det faktisk nu været i næsten en måned :-(.

Har du også gang i mange projekter??


20 kommentarer:

  1. Det kender jeg godt. Vi vil så gerne det hele, men magter det ikke.
    man får helt stress af alt det vi gerne vil lave.
    Så lidt mindre igang af gangen, der bliver færdigt er det vi skal lave.Det kræver øvelse ;))

    Du skal nok nå det hele, huske at trække vejret indimellem.

    Knus yt

    SvarSlet
  2. Hej Marlene.
    Ja du har gang i meget (for meget?) - det har jeg også og som Yt siger det stresser vildt meget.
    Det kan stresse mig så meget at jeg ikke ved hvad jeg skal gå igang med og det resulterer så i at jeg intet får lavet !!
    Hvor er det træls med den hovedpine - at den bliver ved. Du skal simpelthen skrue ned for blusset og ta det stille og roligt og passe bedre på dig selv !!
    Kram fra Hanne

    SvarSlet
  3. søde søde ven ...

    ..... eller bare alllt for lidt tid .....

    Det kan man lære at abstrahere fra .... put lidt af det væk.. i fine kasser eller sybokse måske ... og sy - strik eller hækl på lige præcis det du lige har lyst til når du sætter dig :o)
    jeg har lært det og synes det er dejligt at tage "nyt" frem en gang imellem ....
    det er jo ikke altid "man" har lyst til at strikke ... eller lyst til at sy sekskanter ..... Det jeg har allermindst lyst til er som du ved¨... at quilte ....:O)...
    så lige nu en rigtig god undskyldning at du har lånt rammen
    kram ♥

    SvarSlet
  4. Jeg har været rigtig slem til at starte en masse op, for derefter at drukne i det. Nu er jeg bedre til at sige max. to projekter ad gangen, men ok med en meget lang krealiste, hvor ideerne står i kø. Lige nu er jeg vild med at hækle og jeg maler også en del billeder. Disse kommer i øvrigt snart på bloggen. Håber ikke det er for slemt med hovedpine. Ønsker dig god bedring. Klem MARIANNE H

    SvarSlet
  5. JEPS - alt for mange ideer/planer/projekter og ALT for lidt tid i døgnet. Jeg er sådan ca. 15-20 malerier BAGUD ! og jeg har kun 1 måned til det !. Dét hænger bare slet slet ikke sammen, så jeg når hvad jeg når og SÅDAN må det bare være....det har jeg lært efter en voldsom stresnedtur for 3 år siden. Man skal have inspirationen og ikke mindst motivationen. Læg noget af det væk og koncentrer dig om præcis det du lige nu og her synes er sjovest :-)

    Kh

    SvarSlet
  6. Uha hvor jeg kender det.... jeg går så bare helt i stå, og får ikke lavet noget... Men har taget en beslutning : I vinter må / skal / vil jeg ikke starte på noget nyt. Det må være et mål at få noget af alt det der ligger i krogene lavet færdigt.
    HVORDAN MON DET VIL GÅ ????? Mange sysle hilsner fra Joan M.

    SvarSlet
  7. Jøsses, du er jo sindssyg produktiv - men tingene skal jo færdiggøres ;-) Jeg har det med at handle hurtigt, få igangsat en masse, men ting tager tid, og jeg bliver ikke altid færdig ... eller der går en rum tid, inden projekterne færdiggøres :-) God aften til dig!

    SvarSlet
  8. Ja men det er også super godt at have gang i forskellige ting ... så man kan lave alt efter humør...
    har feks et patchworktæppe liggende jeg startede på for 10 år siden mindst - og et andet der kun mangler quilt også lavet for 10 år siden eller deromkring.
    Små hurtige projekter indimellem så man føler det blir til noget er en go' ide. ;0)

    SvarSlet
  9. Kender desværre det alt for godt :(

    Jeg synes det er fælles for os kreative - døgnet har bare ikke timer nok :(

    Mig selv og dem jeg kender kan ikke leve af det kreative vi laver, og efter arbejdstid er der bare for lidt tid til alt det vi kunne tænke os at prøve og få lavet.

    Pas på med migrænen og hovedpinen - jeg synes at nogle gange kommer jeg ind i en ond cirkel med migræne og hovedpine, som det er svært at slippe ud af - der synes jeg lange gåture hjælper uanset vejr - vejret er ikke så slemt har man den rigtige påklædning ;)

    SvarSlet
  10. ja du har da gang i meget..Men sikke flotte sager..:0) Migrænen er også kommet hjem til mig - så jeg når INTET..God bedring og du når det helt sikkert alligevel - jeg kigger i hvert fald med..
    KH iben

    SvarSlet
  11. Ja, puha - jeg blir helt forpustet af alle de ting du har gang i.

    Jeg har kun gang i 2 projekter på en gang ellers går jeg død.

    Marianne

    SvarSlet
  12. ja, du har gang i mange ting lige nu, men det kender jeg fra mig selv, jeg kan næsten føle mig stresset over alle de ting jeg har gang i og ikke føler at jeg når, jeg overvejede også et øjeblik at gå med på jeres ( din og Mariannes ) månedsblok, men bestemte mig for at det havde jeg ikke tid til lige nu ( næsten stolt af mig selv ) at jeg kunne sige til mig selv, nu må det være nok lige nu.

    SvarSlet
  13. Uha ja det har jeg altid :D Men det er også godt at kunne skifte lidt fra det ene til det andet projekt syns jeg,det giver god afledning:)


    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  14. Hejsa om du har gang i for meget, niks det synes jeg da ikke, du kan jo sætte dig med det du har lyst til, for der er jo en del at vælge imellem.

    Jeg har jo også altid gang i en masse, så jeg kan godt følge dig med alle de projekter.

    Glæder mig til at se blomstertæppet færdigt.

    Hav en god weekend.

    Lene

    SvarSlet
  15. Hvor er I søde allesammen, så mange gode råd.

    Det første jeg vil gøre lidt ved at passe endnu bedre på mig selv, måske familien så også husker at passe på mig ;-).

    Stort kram til alle

    Marlene

    SvarSlet
  16. Jeg har også gang i meget og endnu flere projekter ligger i mit hoved :-)
    Tror ikke det er projekterne der stresser dig- mere den der møg hovedpine.
    Stakkels dig- rigtig god bedring:-)

    SvarSlet
  17. Åh søde, hvor jeg kender det, hovedet summer af ideer, med det kommer ikke længere.
    Kan kun sige som de andre, ta` en slapper, og nyd lige præcis det du har lyst til den dag.
    Pas rigtig godt på dig selv, og ha` en rigtig god weekend.
    Kæmpe krammer fra mig

    SvarSlet
  18. Jeg tror alle kvinder kender til at have for mange bolde i luften. Vi er rigtig gode til at sige: "Pyt, det ordner jeg lige eller det skal jeg nok gøre".
    Det kræver rigtig meget øvelse at kunne sige:" Det må vente til jeg er færdig med det her", eller :"find en ander der kan hjælpe dig - gøre det - for jeg har ikke tid/overskud til det". Vi er rigtig gode til at være alle steder på een gang, men ikke i kontakt med os selv.
    Jeg tror ikke man skal bebrejde sig selv disse ting, men begynde at øve sig i at sige fra, at gøre det man virkelig brænder for den dag og så endelig lade være med at have dårlig samvittighed over alt det man IKKE når. Jeg plejer at sige: "Dårlig samvittighed er rsag til stress og fylder ikke på bankbogen, så væk med det".
    Jeg kan godt høre, at det lyder vældig godt, men jeg er bare ikke et klap bedre end andre er. Jeg har også mange bolde i luften og er ikke god til at sorterer, men jeg øver mig og fokuserer på det jeg når, i stedet for det jeg ikke når, i hvert fald for det meste :-)
    Det er svært, når man mister fodfæstet, men jeg ønsker for dig, at du finder det ved det næste skridt, igen. Jeg vil gerne hjælpe dig med at lede efter fodfæstet.
    B rug din tid på dig. Du fortjener det virkelig meget. Det tror jeg mange vil give mig ret i! <3<3<3

    SvarSlet
  19. Jeg kan godt høre og se du har gang i mange ting, men jeg tror også det kommer an på hvilken person man er, for ja jeg har selv gang i mange ting og frygtelig mange ideer oppe i mit hoved og vil helst være i gang med noget nyt hele tiden.Men jeg syntes også jeg er god til at "gemme" de ting der har mistet interessen lige nu ved at lægge dem ned i en skuffe så jeg ikke kan se dem. Og lige pludselig får jeg lyst til at arbejde vider på dem igen(som regl når der ikke er flere penge til nye projekter):-)

    God weekend

    Kh. Dorthe

    SvarSlet
  20. Puha, alt for mange jern i ilden, og saa ved man ikke lige hvad man skal arbejde paa. Hvis du har det som jeg, kommer quiltningen altid sidst i bunken hihi. Men laekkert ser det ud.

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.