tirsdag den 30. august 2011

Hannes sommer DHU - M&M's månedstæppe.

Marianne og jeg havde talt om et månedstæppe, og det ville jeg vel nok gerne prøve at sy.

Marianne synes vi skulle lave helt vores eget - og den ide var jeg med på, hun måtte bare vide at hun nok ville trække det største læs med at tegne. Jeg er jo stadig ny i denne verden (patchworkverden)

Da vi (Marianne og jeg) var I Silkeborg begyndte "vi" at tegne, Marianne tegnede, og jeg fandt inspiration i diverse bøger og blade.

Det har så ligget lidt stille hen over sommeren, men fra August ville vi igang, og derfor er den første måned nu syet, og den næste er allerede tegnet og klar til at blive taget fat på.

Den første måned var Hannes DHU, som er blevet til en blog i M&M's månedstæppe

Bloggen består af 4 mindre blogge, og nu er spørgsmålet så - Hvordan skal det sættes sammen??







Hvad synes I??

Kig også ind til Marianne hun har sin udgave på bloggen idag også.

Nogle af grund-stofferne har vi købt sammen - andre har vi selv fundet og bruger af, derfor burde tæppet blive meget forskelligt, men det vil komme hen af vejen.

Skulle du få lyst til også at sy M&M's månedstæppe, skulle det være muligt og vi finder ud af hvordan du kan få mønstret.

14 kommentarer:

  1. Hvor er det spændende med sådan et månedstæppe - I er da bare goé
    Jeg kan rigtigt godt li de blokke du har syet og hold da op der er mange måder at sætte dem sammen på.
    Kram Hanne

    SvarSlet
  2. Det bliver sjovt at følge med i ;0)
    har også lige lagt en hilsen til Marianne.
    Når der er så mange muligheder med hvordan man kan vende dem er jeg håbløs til at tage en beslutning. Det er ligesom når man skal købe maling, det ender for det meste med at jeg går ud af butikken uden maling ;0)

    SvarSlet
  3. hej
    Det skal da være en af de sidst udgaver... de er super flotte... glæder mig til at se jeres tæpper færdige....

    SvarSlet
  4. Der er vi nok rimelig enige Hannes.
    Men vi må se hvor det ender, om jeg syr dem sammen nu eller venter lidt endnu.

    Kram

    SvarSlet
  5. Lyder rigtig spændende. Glæder mig til at følge det.
    Jeg har syet patchwork tidligere, men min tålmodighed var ikke stor nok til at det holdt ved. :)

    MarianneL

    SvarSlet
  6. hej Sødde

    åh hvor er de blevet fine ... og meeget anderledes end mine :o)
    der er vildt mange muligheder ..alle flotte ... jeg venter med at sy mine sammen ...
    kram♥

    SvarSlet
  7. En rigtig skøn ide at I syr et månedstæppe sammen- I 2 skønne, kreative veninder:-)

    SvarSlet
  8. Det er en rigtig god ide. Og de er rigtig fine dine blokke.

    SvarSlet
  9. Sikken et spændende projekt I har startet med "Månedtæppet".
    Jeg glæder mig til at følge det.
    Knus

    SvarSlet
  10. Også tak til dig, fordi i vil lave alt forarbejdet for os.
    Glemte at spørge hos Marianne (men spørger da bare dig nu) - har i tænkt at de mindre blokke skal sys sammen på samme måde hos os alle - eller?
    Glæder mig til at komme igang.
    kram

    SvarSlet
  11. I er bare gode sammen i to ;)
    Super ide.
    Spændt på at se mere ;)

    Yt

    SvarSlet
  12. Kan ikke rigtig forstå: Bliver det til et samlet tæppe eller til to? Og hvis det bliver til et, hvem skal så mon have det?
    Eller skal I mødes og deles om det ene?
    Helle.

    SvarSlet
  13. Jo: vi må alle selv om hvordan vi syr blokkene sammen, og man vil fordele dem mellem hinanden, eller sy de fire sammen og blande, det er helt op til den enkelte og hvordan man synes.

    Helle: fnis - nej vi får hver vores tæppe - griner, ellers hyggeligt hvis vi skulle mødes og sidde under det samme tæppe og sysle, måske vi skulle ;-).

    SvarSlet
  14. Hvor er det bare en god ide, dig og Marianne har fundet på.
    Glæder mig til at følge jer og jeres tæpper.

    Kh. Dorthe

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.