tirsdag den 10. maj 2011

Mini blogtræf - løsning af mønster til taske.

Jeg har idag været til mini blogtræf hos Lene. Måske I allerede har læst det på hendes blog.

Det var en rigtig hyggelig formiddag, og Lene havde bagt lækre boller til os.

Jeg havde medbragt et blad jeg købte da jeg var sammen med Marianne i Lyngby i sidste uge.

I bladet er der de sødeste tasker - synes jeg - men selvom jeg har forsøgt længe!!! Kan jeg ikke finde ud af mønstret og med mit meget dårlige Tysk kan jeg heller ikke læse mig til det. Derfor tænkte jeg at disse gæve kvinder jeg skulle være sammen med kunne løse problemet for mig.
Først kiggede Marianne på det, så Rikke og til sidst Lene, men alligevel blev gåden ikke løst :-(


Her er tasken!! Sød ikke?? Jeg vil sy den i et stykke stof.

Stoffet er købt!!! Også på Mariannes og min tur.


Her er mønstret!!


Hvad er det så vi gæve Fynbo'er ikke forstår?? Jo, tasken på billedet ser ud som om der ligger læg oppe foroven, men mønstret er som om det skal syes både rundt om buen og i ind"hakkene" - hmmm.

Mon der ude i blogland er nogle som har bladet, og har løst gåden?? For så hjælp gerne!!!!

Nå, men Marianne havde selvfølgelig en taske med hun selv har syet, og hun foreslog jeg lavede den lidt som hendes - så den blev vendt og drejet og studeret.


Fik faktisk aldrig taget et billede af hvordan den ser ud, når den ikke er vendt. Men jeg lover Jer for den er sød!!

Kram til Jer alle derude.

7 kommentarer:

  1. Søde ugler, ja det skulle jo nok kunne lade sig gøre, jeg kender bladene fra "Lena", jeg håber det lykkes ellers må du komme til Jylland hvor vi kan læse tysk ;-)

    SvarSlet
  2. Tak for besøget, det var hyggeligt og dejligt at vejret var med os så vi kunne nyde solen.

    Håber du snart får fundet en løsning på den taske, for nu er jeg altså også spændt på at se den færdig.

    Vi må da snart ses igen.

    Knus og kram Lene

    SvarSlet
  3. Desværre kan jeg ikke hjælpe, da jeg ikke har set bladet :(
    Men sikke en sød taske...den kan jeg godt forstå du vil sy :)

    Hilsner fra Lene
    (en anden Fynbo:-))

    SvarSlet
  4. Jeg kan slet ikke stå for de små ugler - det bliver en dejlig taske :-)

    SvarSlet
  5. Hej Marlene
    Hvad laver den fod lige der....
    Ja, jeg var jo ikke til megen hjælp, selvom min tysklære var skrap..
    God Onsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  6. Mit gæt er at den er syet sammen præcis som du selv skrive...bare hele vejen rundt som det mønster du har sat ind. Så tror jeg at der er sat trykknapper ind på hver sin sine af hjørnet, det firkantet hjørne...på ydersiderne altså! og derefter er hjørnet skubbet ind af, og knappet! Så ville du i hvert fald få den effekt, samtidig med at du kan knappe den op, hvis du skal have en større ting ned i den. Og derefter knappe siderne igen.

    Jeg håber du forstår hvad jeg mener, ellers skriv til mig :-)

    Lene, TingOgTanker

    SvarSlet
  7. hej min ven :)

    jeg sååå meget i live... :)
    og tusind tak for i går....

    hmmm det mønster irreterer mig :(
    i morgen vil jeg bruge lidt tid på det.... Tror der er noget om det Lene ting og tanker skriver...
    måske jeg skulle se lidt på mit uglestof.... for tasker får man vel aldrig for mange a'

    kram♥

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.