torsdag den 21. april 2011

Kræmmermarked i Kiel

Søndag havde vi læst, at der var et stort kræmmermarked i Kiel, nede ved havnen, og det synes vi kunne være super spændene at opleve.
Se hvad det er Tyskerne sælger på deres markeder.

Det er tøj, tøj, tøj, tøj, tøj, sølvtøj, tøj, tøj, krystal, tøj, tøj osv.

Men der var også en kaffe vogn, med borde foran, så der kunne vi nyde en latte, og kigge på alle de mennesker der var.

Ved siden af os, sad der en gammel kone, hun var virkelig sjov, fortalte og snakkede i en uendelighed.
Lige pludselig sætter hun denne søde lille gås foran mig og sige den må jeg få.


Jeg blev så rørt, og glad, og fremover vil denne gås helt sikkert komme frem hvert år til Påske og jeg vil sende den gamle kone en venlig tanke. Hun havde mistet sin mand efter 49 år, og været alene i over 10 år, hun tog tit på marked, der mødte hun så mange mennesker hun kunne tale med.
Lidt efter så vi hende stå og sætte en lille bod op ;-) Hun var gammel og så fuld af liv.

Havde kigget lidt på en "klods" havde også pruttet lidt om prisen, været gået igen, kommet retur osv. og tilsidst fik jeg den. 3 euro - det er vist helt godt.

Om jeg nogen sinde vil bruge den til stoftryk ved jeg ikke, men jeg synes den er pæn at have stående.

3 kommentarer:

  1. Sød gammel kone og en rigtig sød tanke, hvorfor ikke en påske and, jo den vil helt sikkert vække minder hos dig hvert år.
    Hun har helt sikkert været glad for jeres snak.

    SvarSlet
  2. Tror da lige I er ret godt til at opleve, hvilket er en meget værdifuld egenskab.
    Klem MARIANNE

    SvarSlet
  3. Jeg har et par derhjemme magen til, men jeg opfatter dem som gæs :-) uanset hvad den er, er den sød. Tingene får mere betydning for én, når der knytter sig et menneske eller en historie til.

    SvarSlet

Jeg bliver rigtig glad hvis du skriver en kommentar til mig.